Privatleasing

Vi erbjuder Audi Financial Services, som ger dig möjligheten att finansiera din nya Audi på ett bekvämt sätt. Privatleasing skall vara enkelt du beställer en ny Audi genom oss och betalar en månadsavgift, efter avtalstiden lämnar du in din bil till oss.

Audi Privatleasing och Audi Service avtal kan vi även med fördel kombineras med Audi Försäkring, vilket innebär att du får alla avgifter på en faktura varje månad.

 

Vanliga frågor kring privatleasing:

Kan jag välja till tillbehör eller utrustningspaket på bilen?

Ja, allt du normalt kan välja till din bil kan även även ingå när du privatleasar. Kontakta din återförsäljare för prisuppgifter.

 

Om jag kör mer än 1000 mil om året?

Kör du ibland mer än den avtalade körsträckan kostar det 7.50kr/mil exkl. moms. Kontakta din återförsäljare om du hellre vill skriva ett avtal med längre körsträcka än 1000 mil per år.

 

 Vad är ”normalt slitage”?

Vi har tagit fram riktlinjer som beskriver ett slitage som anses vara normalt. Precis som när du äger bilen är det viktigt att ta väl hand om den för att undvika onödiga reparationskostnader. Här kan du läsa mer om hur du vårdar din privatleasingbil och vad vi betraktar som normalt slitage.

 

Kan jag köra utomlands med bilen?

Ja, inom hela EU inkl. Liechtenstein, Island och Norge upp till 45 dagar under en sammanhängande period.

 

Kan månadsavgiften ändras?

Ja, ändringar av körsträcka, ränta, försäkringens förutsättningar etc. kan påverka månadsbetalningen. Tillkommande kostnader är uppläggningsavgift samt även faktura/autogiro avgift.

 

Kan jag privatleasa även om jag kör 3000 mil/år?

Audi Privatleasing 36 mån, 0 % särskild leasingavgift, garanterat restvärde, rörlig ränta baserad på VWFS basränta (jan 2017). Övermil och onormalt slitage debiteras utöver leasingavgiften. Audi Serviceavtal ingår. Ändringar av körsträcka, ränta eller försäkringens förutsättningar, etc. kan påverka månadsbetalningen. Uppläggnings- och administrationsavgift tillkommer. Vi reserverar oss för eventuella ändringar och avvikelser. Bilarna på bilderna är extrautrustade.

Vad händer om jag ångrar mig?

Om du ångrar dig efter du har hämtat bilen får du betala en uppsägningsavgift.

 

Vad gör jag om bilen går sönder?

Om bilen är körbar, kontakta din återförsäljare. Står bilen still, kontakta assistans på telefon 020-61 50 55 inom Sverige eller +46-771-61 50 55 från övriga Europa

 

Vad ingår i serviceavtalet?

All service i enlighet med den serviceplan Audi utfärdat. Samtliga tilläggsarbeten vid planerade intervaller enligt serviceplan till exempel tändstift, bränslefilter, luftfilter och bromsvätska. Vid behov och endast vid servicetillfället ingår: glödlampor (ej Xenon/LED), oljor, spolarvätska, säkringar och torkarblad.

 

Vad händer om bilen har skavanker när jag lämnar tillbaks den?

Tar du väl hand om bilen har du möjlighet att undvika onödiga kostnader när det är dags att lämna tillbaka den. Underhåll och vårda bilen med regelbunden skötsel både ut- och invändigt. Säkerställ att bilen servas i enlighet den serviceplan Audi utfärdat och alltid hos auktoriserad märkesverkstad.

 

Varför är min första leasingfaktura på ett högre belopp än avtalat?

På första fakturan kan eventuell uppläggningsavgift tillkomma, även interimshyra d.v.s. en avgift för perioden du har leasat fordonet innan avtalsstart. Avtalet startar alltid nästkommande månadsskifte och faktureringen vid leasing sker i förskott.

Exempel: Bilen levereras den 15 januari, första fakturan kommer att innehålla leasingavgift från 1 februari till 28 februari samt interimshyra för dagarna i januari (15 januari - 31 januari).