Hitta till oss
Trollhättevägen 18, Kungälv
Telefon: 0303-620 00
Mail: info@bilab.se
Kontakta oss
Har du några frågor kan du kontakta oss direkt via kontakt formuläret, så kontaktar vi er så snabbt som möjligt via mail.
Kontakta oss
Trollhättevägen 18, Kungälv
Telefon: 0303-620 00
Mail: info@bilab.se
Har du några frågor kan du kontakta oss direkt via kontakt formuläret, så kontaktar vi er så snabbt som möjligt via mail.
Försäljning | |
---|---|
Måndag – Fredag | 09:00 – 18:00 |
Lördag | 10:00 – 15:00 |
Service Audi | |
Måndag – Fredag | 07:00 – 16:00 |
Lördag – Söndag | Stängt |
Service Volkswagen | |
Måndag – Fredag | 06:45 – 18:00 |
Lördag – Söndag | Stängt | Service Volkswagen Transportbilar |
Måndag – Fredag | 07:00 – 16:00 |
Lördag – Söndag | Stängt |
Skadeverkstad | |
Måndag – Fredag | 07:00 – 16:00 |
Lördag – Söndag | Stängt |
Däck och rekond | |
Måndag – Fredag | 07:00 – 16:00 |
Lördag – Söndag | Stängt |
Reservdelar och Tillbehör | |
Måndag – Fredag | 07:00 – 16:30 |
Lördag – Söndag | Stängt |
Vardagar innan röda dagar, midsommarafton, julafton & nyårsafton stänger vi 17:00
Försäljning
Volkswagen
Pontus Alkenhoff
Försäljning
Audi
Försäljning
Volkswagen Transport
Verkstad
Volkswagen
Janne Ekström
Servicerådgivare
Therese Stolfer
Servicerådgivare
Daniel Jaric
Servicerådgivare
Ni kan nå oss servicerådgivare via: 0303-620 15 eller verkstad@bilab.se
Verkstad
Audi
En trygghet utan dess like.
Hjälp dygnet runt 020-61 50 55 inom Sverige eller +46-771-61 50 55 från övriga Europa
Du som har en Audi av 1986 års modell eller senare får MobilitetsGaranti till nästa servicetillfälle enligt den för fordonet gällande serviceplanen utan extra kostnad när du genomfört Grundservice/LongLife Service (med eventuella tilläggsarbeten) på en Audi auktoriserad verkstad.
I MobilitetesGarantin ingår utöver bärgning, fri lånebil eller övernattning om du är på resa. Mer information om Mobilitetsgarantin hittar du här.
Camilla Johansson
Servicerådgivare
Ni kan nå oss servicerådgivare via: 0303-620 55 eller audi@bilab.se
Verkstad
Volkswagen Transport
Malin Hellström
Servicerådgivare
Eva-Louise Olsson
Teamleader
Ni kan nå oss servicerådgivare via: 0303-620 95 eller transportbilar@bilab.se
Reservdelar & Tillbehör
Skadeverkstad
När olyckan varit framme och du behöver hjälp kontaktar du ditt försäkringsbolag. Därifrån får du ett skadenummer som vi använder i kontakten med ditt försäkringsbolag. När du anmält din skada och fått ditt skadenummer så kan du enkelt boka tid för skadebesiktning hos oss via vårt webb-formulär:
Vi har avtal med samtliga försäkringsbolag förutom Gensidige och Trygg-Hansa.
När du besöker oss på din bokade tid för skadebesiktning tar vi emot dig på baksidan av byggnaden i direkt anslutning till skadeverkstaden. (du behöver inte gå in i huvudentrén för att registrera dig).
Detta gör vi tillsammans med dig, räkna med att skadebesiktningen tar ca 10-20min.
Vid detta tillfälle bokas även en tid för reparation av skadan.
Därefter räknar vi fram ett kostnadsförslag som vi tillsammans med skadenummer och foto skickar till ditt försäkringsbolag.
Vi får sedan svar om skadan är ersättningsbar och om du har eventuell självrisk.
Om du har självriskreducering hanterar du detta tillsammans med ditt försäkringsbolag.
Stäm av med försäkringsbolaget redan i detta läget så att ev självriskreducering är hanterad och klar när du skall hämta din bil efter reparationen.
När du besöker oss på inlämningsdagen lämnar du bilen i kundmottagningen för respektive märke. (i motsats till vid skadebesiktningen)
Nu påbörjar vi reparationen, riktar, byter och passar in de nya delarna, behöver din bil lackering är den nu klar för att få ny färg.
Efter lackering kommer bilen tillbaka, nu är det dags att den monteras ihop och delarna passas in på nytt.
Hyrbil
Hyrbil bokar du i receptionen som ligger i direkt anslutning till vår huvudentré.
Boka i god tid, gärna i samband med skadebesiktningen.
Alt på tel: 0303-620 00
Vi kontaktar dig när bilen är klar och meddelar tid för avhämtning - När bilen hämtas betalar du eventuell självrisk.
Du hämtar bilen i respektive kundmottagning på samma sätt som när du lämnade in den.
Fråga gärna om du vill veta mer om reparationen. Fakta kring reparationen lagras av oss och ditt försäkringsbolag.
Sker enklast genom mejl. Vi försöker i största möjliga mån svara på alla telefonsamtal men då vi besiktigar skador har vi begränsad möjlighet att svara i telefon.
Önskar Tord & Patrik med personal på Bilab Skadeverkstad.