Bästa Bilab-kund,
Vi är inne i en oviss tid och ser en fortsatt spridning av coronaviruset som påverkar hela vårt samhälle. Vi vill därför informera dig om hur det påverkar vår verksamhet och vilka åtgärder som vi har vidtagit för att skydda våra anställda, våra besökare och dig som är kund. Vi gör vårt bästa för att även i denna tid ge dig den bästa kundupplevelsen, samtidigt som vi följer riktlinjerna från våra myndigheter. Först och främst måste vi värna de som är drabbade och deras familjer.
Vår anläggning är fortsatt öppen för att erbjuda dig mobilitet, samtidigt som vi gör vårt yttersta för att minimera eventuell smittspridning. Vi vill att du ska känna till att vi uppmanar alla medarbetare som har minsta känning av sjukdomssymptom att stanna hemma och att de som är i tjänst skall följa riktlinjerna från Folkhälsomyndigheten.
Vill du minska den fysiska kontakten så kan du enkelt nå våra säljare och servicerådgivare via mail, telefon eller på vår hemsida www.bilab.se. Vi är självklart flexibla och anpassar oss till ditt behov vid köp av bil, service eller leverans. Vår högsta prioritet är att Du som kund känner dig trygg samt får den hjälp och service du behöver i ditt bilägande. Vid service använder vi alltid rattskydd, sittskydd samt växelspaksskydd. Om du önskar det erbjuder vi hämta/lämna-service både vid verkstadsbesök och vid bilköp.
Liksom de flesta biltillverkare har även våra märken beslutat att tillfälligt stoppa bilproduktionen vid alla anläggningar i Europa och i Mexico. Vi beklagar de eventuella förseningar som det kan innebära vid leveranser av beställda bilar samtidigt som vi ber om förståelse för den extraordinära situationen. Vi har just nu svårt att svara på frågor om exakta leveransdatum. Om du har beställt en bil rekommenderar vi att du håller kontakten med din säljare som kan hålla dig uppdaterad när ny information kommer.
Varmt välkommen att kontakta oss på 0303-62000, oavsett om det sker I ett fysiskt möte, digitalt eller i ett samtal.